Paliwa silnikowe z Unii z obowiązkiem rozliczenia VAT
DEKLARACJE | Nabywając wewnątrzwspólnotowo olej napędowy wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym spółka musi obliczać i wpłacać VAT w terminie pięciu dni od dnia wprowadzenia towaru z Niemiec do składu w Polsce. Marcin Szymankiewicz
- Spółka (podatnik VAT czynny i podatnik VAT UE) posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego zgodnie z art. 49 ustawy o podatku akcyzowym. Zezwolenie to obejmuje produkcję wyrobów akcyzowych w postaci olejów smarowych. Do produkcji oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99 używany jest m.in. olej napędowy (kod CN 27101943), będący własnością podatnika prowadzącego skład podatkowy, nabyty wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Olej napędowy przemieszczany jest ze składu podatkowego w Niemczech do składu podatkowego w Polsce. Jest zużywany wyłącznie do produkcji oleju smarowego, który nie jest przeznaczony i wykorzystywany do celów napędowych lub opałowych oraz jako dodatek lub domieszka do paliw opałowych bądź silnikowych. Do produkcji oleju smarowego nie jest wymagana koncesja zgodnie z ustawą z 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tekst jedn. DzU z 2017 r. poz. 220 ze zm.). Czy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego (komponentu produkowanego oleju smarowego) spółka powinna wpłacać VAT do urzędu celnego w ciągu pięciu dni od dnia wprowadzenia tego paliwa z terytorium Niemiec do prowadzonego przez spółkę składu podatkowego? Zadaniem spółki obowiązek taki nie powstaje, ponieważ nabywany olej napędowy służy wyłącznie do produkcji oleju smarowego, którego produkcja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta